Google Jump





 

I/O 2015 konferansında yapılan çeşitli VR bağlantılı duyurunun içinde Cardboard'un açık tasarım yolunu izleyen "Jump" adlı VR kamerası da vardı. Aynı zamanda şirket tarafından çoklu videoları kesintisiz şekilde 3D sahne halinde birleştirebildiği iddia edilen Assembler da duyuruldu. YouTube bu yazdan itibaren Jump videolarını destekleyecek.

Şirket 16 farklı bakış açısına sahip bir VR video kamera tasarımı yarattı; Google tasarımı halka açacak ve üçüncü partilerin "Jump" kameraları yaratıp 3D 360 derece video yapmaları konusunda teşvik edecekler. Bu yaklaşım Google'ın Cardboard için kullandığı strateji ile benzer yapıda. Şirket ürünü satmak yerine planlarını açarak üçüncü partilerin cihazı üretip satmasına olanak tanıyor.

Google yaptığı açıklamada kameralar için en ideal konumu tespit edebilmek adına oldukça yoğun deneyler yaptığını söyledi. 16 kameralık halka oldukça büyük bir kamera halkası oluşturuyor ve bunlardan hiçbiri direkt olarak yukarıya ya da aşağıya bakmıyor. Üstteki veya alt taraftaki boşluklar bilgisayar tarafından hesaplanarak dolduruluyor olabilir zira genellikle direkt yukarı bakan kamera gökyüzünden ya da tavandan başka bir şeyi çekmezken, alt taraftaki kamera da genellikle yeri çekmekte. Buradaki amaç halkayı aşağıdan tutan tripoda olan gereksinimi kaldırmayı amaçlıyor.

VR kameralarında bulunan problemlerden biri videoları 360 derecelik tek bir görüntü haline getirirken karşılaşılan birleştirme hataları. Google bu konuda bir çözümünün olduğunu belirtiyor.

Assembler adındaki birleştirme hizmeti ile bilgisayar görüntüsüyle 3D hizalamayı kullanarak iz oluşturmadan sahneleri oluşturabildiklerini iddia ediyorlar. Google'ın söylediğine göre bunu sahneyi 3D olarak analiz edip birleştirmeyi buna adapte ediyor. Elde edilen yüksek çözünürlüklü verinin beş adet 4k televizyonun aynı anda çalışmasına eş değerde olduğu belirtildi.

Assembler hizmeti bu yaz yaratıcılar için hazır olacak ancak bu hizmetin ücretli mi ücretsiz mi olacağı belli değil. Bununla beraber Assembler'ın sadece Jump tasarımında kullanılan kameralar için mi yoksa tüm evrensel VR kameraları için mi kullanılabilir olacağı konusu da netlik kazanmış değil. Şirketin yaptığı Jump halkasının boyutu ve kameraların düzenlemesinin Jump assembler ile çalışacak şekilde optimize edildiği bilgisi ilk seçeneğin olma olasılığını güçlendiriyor. Assembler'ın yanısıra, Google Jump VR videolarını YouTube'a taşıyor. Şirket yakın zamanda video platformuna 360 derece video desteğini ekledi ve yaptıkları açıklamada bu yaz YouTube'un kullanıcıları akıllı telefonları (muhtemelen Google Cardboard ile) aracılığıyla bunu tecrübe edebileceklerini belirtti. Uygulamanın Oculus Rift, Gear VR ve HTC Vive gibi platformlara uyumlu olup olmayacağı ise henüz bilinmiyor.