Sanal Gerçeklik (VR) kullanıcının, 360 derece video ile çekilmiş görüntüleri, ya da bilgisayar grafikleriyle oluşturulan görselleri çeşitli sabit ve giyilebilir donanımlar aracılığıyla algılayabilmesine ve etkileşime geçebilmesine olanak tanıyan teknolojidir. Bu teknolojide genellikle kafa kontrollü bir monitör aracılığıyla görüntü, kafa hareketlerine eş zamanlı duyarlılık göstererek kullanıcının istediği yöne bakması sağlanır. Bu sayede kullanıcı kendini bu sanal ortamın içindeymiş gibi hisseder.
Sanal Gerçeklik (VR) kullanıcının, 360 derece video ile çekilmiş görüntüleri, ya da bilgisayar grafikleriyle oluşturulan görselleri çeşitli sabit ve giyilebilir donanımlar aracılığıyla algılayabilmesine ve etkileşime geçebilmesine olanak tanıyan teknolojidir. Bu teknolojide genellikle kafa kontrollü bir monitör aracılığıyla görüntü, kafa hareketlerine eş zamanlı duyarlılık göstererek kullanıcının istediği yöne bakması sağlanır. Bu sayede kullanıcı kendini bu sanal ortamın içindeymiş gibi hisseder.
Fuarda Kullanım
Fuarda Kullanım
"Virtual Manisa Simulation" kapsamında kurduğumuz yürüyüş simulasyonumuz.
"Virtual Manisa Simulation" kapsamında kurduğumuz yürüyüş simulasyonumuz.
Kullanıcının gerçekte var olan mekanda 360 video ve interaktif düzenekle
ya da gerçekte var olmayan 3D model, animasyon ve interaktif düzeneklerle
hazırlanmış sanal bir mekanda yürüyerek gezmesinin sağlanmasıdır.
Kullanıcının gerçekte var olan mekanda 360 video ve interaktif düzenekle
ya da gerçekte var olmayan 3D model, animasyon ve interaktif düzeneklerle
hazırlanmış sanal bir mekanda yürüyerek gezmesinin sağlanmasıdır.
Kullanıcının 360 derece video ile çekilmiş görüntüleri, araba, forklift, golf arabası
gibi düzeneklerle gezmesinin sağlanmasıdır. Kafa kontrollü bir monitör aracılığı ile
görüntü kullanıcının kafa hareketlerine eş zamanlı duyarlılık göstererek istediği yöne
bakması sağlanır.
Kullanıcının 360 derece video ile çekilmiş görüntüleri, araba, forklift, golf arabası
gibi düzeneklerle gezmesinin sağlanmasıdır. Kafa kontrollü bir monitör aracılığı ile
görüntü kullanıcının kafa hareketlerine eş zamanlı duyarlılık göstererek istediği yöne
bakması sağlanır.
Kullanıcıların 360 derece video ile çekilmiş görüntüleri, otobüs görünümünde tasarlanan
düzenekler ile gezici sanal ortam turlarına imkan tanımaktadır.
Benzer çoklu kullanıcılı sistemleri gezici olmayan sınıf, konferans alanı gibi "sabit" ortamlara da
kurmak mümkündür
Kullanıcıların 360 derece video ile çekilmiş görüntüleri, otobüs görünümünde tasarlanan
düzenekler ile gezici sanal ortam turlarına imkan tanımaktadır.
Benzer çoklu kullanıcılı sistemleri gezici olmayan sınıf, konferans alanı gibi "sabit" ortamlara da
kurmak mümkündür